Are you still out there?!

för att svara på frågan som har kommit upp några gånger sens mitt senaste inlägg (höstlovet?) så är fortfarande bloggen igång...grejjen är att jag skriver när jag känner för att skriva eller när jag vill dela med mig om ngt kul eller intressant. jag är lat mkay?
med det sagt så ska jag försöka klura ner ngt som är värt eran tid att läsa.
whats up?
det är nu den första mars år 2011, vilket betyder att antalet veckor kvar till studenten kan jag räkna på mina fingrar! men ack så jäkla långt det känns just nu, jag är troligen en av dom som har allra minst att göra i skolan men jag känner absolut inte nån lust att göra något skolarbete överhuvudtaget! motivationen är för tillfället nere på noll och om inget extraordinärt inträffar så misstänker jag att det kommer stanna så tyvärr.
what to do?
håller mitt humör uppe genom att finna guldkorn i vardagen som får en att må bättre för stunden, exempel på detta är min london resa som jag precis kommit hem ifrån, mådde minst lika bra som jag mådde när jag var i cottbus i höstas...bara tänka på sig själv och unna sig saker och upplevelser som man verkligen förtjänar när man går igenom en frustrerande och påfrestande period.
värt att nämna är att dessa guldkorn kommer i massa olika former, det kan vara en upplevelse såsom london men kan även vara en riktig feelgood låt eller människor  som får en att känna sig speciell.
whats next?
det viktigaste just nu är att man ska vårda dessa guldkorn, för dessa är ej självklara i ens vardag.
  • Ta hand om minnen ifrån underbara stunder
  • Försök gör det bästa av stunden! Det är alltid sol över molnen!
  • Ta hand om gamla och nya vänner, oberoende av hur långt bort dom är för stunden, dessa är dom riktiga guldkornen.
Avslutar med mitt livsmotto och en bild ifrån en pub i London som fångar det ganska bra.
~ Enjoy the little things in life ~

Ganska nice att skriva av sig lite ju, kanske uppdaterar lite mer frekvent i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0